O CONTO DE FADAS COMO RECURSO DE INTERVENÇÃO PSICOPEDAGÓGICA

Letícia Henkel Lopes

Abstract


This article aims to demonstrate the importance of fairy tales in a psychopedagogical context, addressing the aspects that consider and show the effectiveness of this resource in children 's development. Its main objective was to investigate the role of the psychopedagogue using fairy tales as a resource in psychopedagogical intervention. Based on the assumption that this action takes place, it is necessary to work with children who initially have difficulty reading. It presents an approach that favors reflection, analysis and interaction on the theories and hypotheses raised for the performance of the psychopedagogue. This work presents a bibliographic review on the fairy tale as an option of psychopedagogical intervention resource.

Keywords: fairy tales; literature; intevention; psychopedagogy; child.

O presente artigo visa demonstrar a importância dos contos de fadas num âmbito psicopedagógico, abordando os aspectos que consideram e mostram a eficácia desse recurso no desenvolvimento infantil. Teve como objetivo principal investigar qual é o papel do psicopedagogo utilizando os contos de fadas como recurso na intervenção psicopedagógica. Partindo do pressuposto em que essa atuação se dá faz necessária no trabalho com crianças que inicialmente apresentam dificuldade de leitura. Apresenta uma abordagem que favorece a reflexão, a análise e interação sobre as teorias e hipóteses levantadas para a atuação do psicopedagogo. Esse trabalho apresenta uma revisão bibliográfica sobre o conto de fadas como uma opção de recurso de intervenção psicopedagógica.

 

Palavras-chave: contos de fada; literatura; intervenção; psicopedagogia; criança.


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.